szerda

Pécsi magasház


A pécsi magasház a Guiness Rekordok Könyvébe is bekerült, mint Közép-Európa legmagasabb lakatlan épülete (84 méter magas). A házat 250 egy-, illetve másfélszobás lakással 1976-ban adták át, de a rossz építési technológia miatt 1989-re életveszélyessé vált, ezért a lakóit kiköltöztették.Bemenni tilos,állítólag szigorúan őrzik. Én viszont simán bejutottam,mivel a kerítés lebontva. Bent is fel lehet menni az emeletekre,mert a lépcsőnél kialakított zárás szintén bontva van.










Az emeletekre vezető lezárt lépcsőfeljárót  már felbontották. Csak az nem megy fel,aki nem akar.....



Ma olvastam az alábbi cikket a Magasházzal kapcsolatban:

Viharban jobb elkerülni a pécsi Magasházat

2013 nov.


Újabb fejlemény a magasház ügyében.....

 Úgy tűnik,egy idős asszonynak kell lebontani a magasházat....

2014

"Közép-Európa legmagasabb lakatlan épületének helyén a világ legdrágább parkja lesz"



.. 

8 megjegyzés:

  1. Szomorú látvány - egy dolgon csodálkozom, hogy még mindig nem tesz a városvezetés semmit, hogy ne meredezzen itt ez a förtelem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Állítólag 2008-ban megvette egy "spanyol"-magyar cég,de semmi érdemi változás nem történt. Ezért egy másik cég vásárolná meg bontásra,és helyén önkormányzati központot alakítana ki. Aztán azt a város bérbe venné. Nem tudom ebből mennyi igaz,de 2013 tavaszán még mindig semmi változás. Igaz,van kettő óriás daru az épület közelében,de érzésem szerint más céllal.... Majd hozom arról is a fotókat.
      Gyöngyöm köszönöm,hogy megnézted :)

      Törlés
  2. Szerintem azért nem tesznek semmit, mert nincs pénz semmire. Sem a lebontásra, sem az épület megóvására. Arról a spanyolról vagy olaszról én is hallottam, de aztán a mély csönd. Én meg azt nem értem, hogy miért kellett olyan sebesen kiköltöztetni az embereket, ha még a mai napig áll így is, hogy lakatlanul 3X olyan gyorsan romlik.

    Egyszer majd összedől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kb.egy hónappal ezelőtt jártam arra és akkor már kint volt a tábla: bemenni szigorúan tilos. A kerítést is megcsinálták. De hogy meddig tart,azt nem tudom.....
      Köszönöm,hogy megnézted :)

      Törlés
  3. Nagyon jó képek, gratulálok! :)
    Én hamarosan megyek Pécsre, a magasház is tervben van, tudok az őrzésről...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. victory tersec nagyon köszönöm a véleményed:) A ház hamarosan bontásra kerül (fél éven belül),szeretnék akkor is egy pár fotót csinálni.

      Törlés
  4. Igazán gratulálok a jól sikerült fotókhoz. Profi munka!

    VálaszTörlés

?